2017 Mazda6 entistä hienostuneempi ajonautinto

2017 vuosimallin esittelyn yhteydessä SKYACTIV -teknologia ottaa uuden askeleen eteenpäin ja hioo Mazda6:n jo tunnustettuja ajo-ominaisuuksia entistä lähemmäs Mazdan Jinba Ittai kokemusta, eli kohti entistä välittömämpää kuljettajan ja auton vuorovaikutusta ainutlaatuisen G-VECTORING CONTROL* -teknologian ansiosta.

Useat pienet parannukset kuten entistä hiljasempi ohjaamo, mittariston uudistettu graafinen ilme, kromisten yksityiskohtien lisääminen sekä uusi ohjaamon tunnelmavalaistus alleviivaavat Mazda6:n asemaa malliston lippulaivana. Kuljettajan ympäristön parannuksia ovat uusi värillinen Active Driving Display jonka kulmasäädöt tallentuvat nyt sähköistuimien muistipaikkojen mukaisesti. Suomalaisia kuljettajia miellyttää erityisesti uudelleenmuotoiltu ohjauspyörä, joka on lämmitettävä Premium Plus ja Luxury -varustetasoissa.
Turvallisuuden osalta Mazda6:n Advanced Smart City Brake Support -kaupunkijarrutusjärjestelmä havainnoi liikennettä entistä pidemmältä ja laajemmalta alueelta sekä havaitsee myös jalankulkijoita uuden kamerajärjestelmän avulla.
Upeasti muotoiltu Mazda6 tarjoaa kokoluokassaan ainutlaatuisen kokonaisuuden, jossa ajamisen hauskuus, erinomainen käytännön polttoainetalous sekä Mazdalle tunnusomainen luotettavuus yhdistyvät palkitsevaksi omistajakokemukseksi.

*Maailman ensimmäin G-Vectoring Control järjestelmä
2017 Mazda6 esittelee täysin uuden ja tulevaisuudessa koko mallistoon jalkautuvan ajomukavuutta parantavan G-Vectoring Control (GVC) - järjestelmän ensimmäisenä maailmassa. GVC on SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konseptin ensimmäinen käytännön sovellus, jonka tarkoituksena on parantaa kuljettajan ja auton välistä vuorovaikutusta ja viedä ajettavuutta kohti Jinba-ittai kokemusta. GVC perustuu dynaamiseen painopisteen hallintaan ja se toimii niin hienovaraisesti ja tarkasti, ettei muutosta huomaa muuten kuin entistä luonnollisempana ohjautuvuutena ja matkustusmukavuuden parantumisena.

Mazda6 avainominaisuudet Tutustu pintaa syvemmältä

DESIGN

KODO DESIGN

Luonnon liikkeestä inspiraation hakenut KODO Soul of Motion muotoiluteema kuvastaa Mazda6:n uheilullisia ominaisuuksia. LED valojen intensiivinen ilme muistuttaa kissapedon katsetta sen vaaniessa saalista ja uudet automaattisesti taittuvat sivupeilit ja vilkun uusi muotoilu ovat vain uusia parempia yksityiskohtia jotka täydentävät palkittua kokonaisuutta.

Avainominaisuuksia:

  • Erikoismetallivärit: Soul Red ja uusi Machine Gray
  • Uusi ohjauspyörä
  • Tunnusomaiset LED kauko- ja lähivalot sekä takavalot
  • 19" alumiinivanteet Luxury versiossa
  • RedDot -palkittu muotoilu

DESIGN

Korimuotoilu ja sisätilojen funktionaalinen design sekä laadukkaat materiaalit hemmottelevat kaikkia aistejasi.

Lue lisää Piilota

DESIGN

KODO DESIGN

Luonnon liikkeestä inspiraation hakenut KODO Soul of Motion muotoiluteema kuvastaa Mazda6:n uheilullisia ominaisuuksia. LED valojen intensiivinen ilme muistuttaa kissapedon katsetta sen vaaniessa saalista ja uudet automaattisesti taittuvat sivupeilit ja vilkun uusi muotoilu ovat vain uusia parempia yksityiskohtia jotka täydentävät palkittua kokonaisuutta.

Avainominaisuuksia:

  • Erikoismetallivärit: Soul Red ja uusi Machine Gray
  • Uusi ohjauspyörä
  • Tunnusomaiset LED kauko- ja lähivalot sekä takavalot
  • 19" alumiinivanteet Luxury versiossa
  • RedDot -palkittu muotoilu

SUORITUSKYKY

Erinomainen polttoainetalous unohtamatta piristävää suorituskykyä ja ajamisen hauskuutta.

Lue lisää Piilota

SUORITUSKYKY

SKYACTIV VEHICLE DYNAMICS

SKYACTIV-sukupolven Mazda6 on saanut tunnustusta erinomaisista ajo-ominaisuuksistaan sekä ainutlaatuisia innovaatiota sisällään pitävästä SKYACTIV TEKNOLOGIAsta joka tarjoaa erinomaista suorituskykyä ja käytännön taloudellisuutta.

G-Vectoring Control (GVC)  on SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konseptin ensimmäinen käytännön sovellus, joka integroi eri osa-alueet kuten moottorin ja alustan toimimaan yhtenä kokonaisuutena jonka tarkoituksena on parantaa kuljettajan ja auton välistä vuorovaikutusta ja viedä ajettavuutta kohti Jinba-ittai kokemusta.

TIETO- JA VIIHDE

Moderni sekä helppokäyttöinen suomea ymmärtävä tieto- ja viihdejärjestelmä johon voit liittää älypuhelimen.

Lue lisää Piilota

TIETO- JA VIIHDE

MZD-CONNECT

Edistyksellisen Bluetooth® -järjestelmän avulla soitat kaverille yksinkertaisesti sanomalla "Matti Virtanen". Tekstiviestit ja jopa sähköpostit luetaan sinulle suomeksi ja voit vastata niihin nopeasti esiohjelmoiduilla viesteillä ilman, että puhelinta tarvitsee ottaa esille. Premium malleista alkaen vakiovarusteisiin kuuluvan järjestelmän 7"-kosketusnäyttö on sijoitettu turvallisuuden kannalta optimaalisesti ja saat tarvitsemasi tiedot yhdellä vilaisulla.

Avainominaisuuksia:

  • Bluetooth® - SMS, sähköpostit, osoitekirja
  • AhaRadio* (sis. Deezer, Facebook ja Twitter) Sticher*
  • USB (iPod / iPad / muistit) ja AUX liitännät

*Sovellus on ilmainen, se käyttää mobiilidataa jonka käytöstä voi aiheutua kuluja. Sovellus on saatavilla iOS tai Android pohjaisille alustoille.

HUIPPULUOKAN TURVALLISUUS

Edistyneet turvavarusteet ja auttavat välttämään onnettomuuksia ja pitävät sinut turvassa tarpeen vaatiessa.

Lue lisää Piilota

HUIPPULUOKAN TURVALLISUUS

EDISTYKSELLISET TURVATEKNOLOGIAT

i-ACTIVSENSE tarkoittaa turvajärjestelmiä jotka käyttävät kehittyneitä havaintolaitteita, kuten tutkia ja kameroita ympäristön vaaratilanteiden havainnointiin. Varustetasota riippuen saatavilla on ominaisuuksia kuten:

  • Advancded Smart City Break Support kaupunkijarrutusjärjestelmä
  • Blind Spot Monitoring jossa Rear Cross Traffic Alert peruutettaessa
  • Värillinen heijastusnäyttö sekä liikennemerkkien tunnistus
  • Lane-keep Assist System kaistallapitoavustin
  • Driver Attention Alert
  • Adaptiiviset 4-lohkoiset LED ajovalot

Kuvassa oleva malli saattaa erota joiltain osin markkinoillamme saatavissa olevista malleista. Kuvien värit ja jotkin sisustuksen yksityiskohdat saattavat erota myymälöissä olevista autoista. Lisävarustehinnat ovat maahantuojan svh. hintoja ja hinnat voivat vaihdella jälleenmyyjittäin.

Polttoaineen kulutus- ja päästötietojen ilmoittamisesta kuluttajille on säädetty direktiivillä 1999/94/EY, jonka mukaan kuluttajille on ilmoitettava direktiivin 80/1268/ETY + 93/116/EY mukaan mitattu yhdistetyn testisyklin mukainen kulutus, eli ns. keskikulutus, joka lasketaan kaupunki- ja maantieajoa simuloivista testeistä. Käytännössä kulutus saattaa erota direktiivin mukaisesta kulutuksesta.