Mukaansatempaava ajettavuus ja huippuluokan turvallisuus

Mazda6 on tullut tunnetuksi ajettavuudestaan ja SKYACTIV-teknologian myötä erinomaisesta käytännön taloudellisuudesta. Mazda6 suoriutui esimerkiksi  Helsingin Sanomien testilenkistä pienemmällä kulutuksella kuin mikään aikaisemmin testattu ylemmän keskiluokan perheauto, SKYACTIV-G bensiinimoottori sai kulutososiosta täydet 10/10 pistettä. 2.2 litrainen SKYACTIV-D dieselmoottori on entistä hiljaisempi ja se reagoi nopeammin kuljettajan aikeisiin uuden ahtopaineen ohjainyksikön ansiosta. Ennennäkemättömän 14:1 puristussuhteen ansiosta se täyttää tiukat Euro6 päästönormin vaatimukset jopa ilman AdBlue® lisäainejärjestelmää.

2017 Mazda6 esittelee täysin uuden ja tulevaisuudessa koko mallistoon jalkautuvan ajomukavuutta ja ohjaustuntumaa parantavan G-Vectoring Control (GVC) - järjestelmän ensimmäisenä maailmassa. GVC on SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konseptin ensimmäinen käytännön sovellus, jonka tarkoituksena on parantaa kuljettajan ja auton välistä vuorovaikutusta ja viedä ajettavuutta kohti Jinba-ittai kokemusta.

Turvallisuuden osalta Mazda6 ottaa askeleen jälleen eteenpäin sillä Advanced Smart City Brake -kaupunkijarrutusjärjestelmä toimii entistä kattavammin ja korkeammilla nopeuksilla havaiten myös jalankulkijat.

Performance and Economy Facts anf figures

Kuvassa oleva malli saattaa erota joiltain osin markkinoillamme saatavissa olevista malleista. Kuvien värit ja jotkin sisustuksen yksityiskohdat saattavat erota myymälöissä olevista autoista. Lisävarustehinnat ovat maahantuojan svh. hintoja ja hinnat voivat vaihdella jälleenmyyjittäin.

Polttoaineen kulutus- ja päästötietojen ilmoittamisesta kuluttajille on säädetty direktiivillä 1999/94/EY, jonka mukaan kuluttajille on ilmoitettava direktiivin 80/1268/ETY + 93/116/EY mukaan mitattu yhdistetyn testisyklin mukainen kulutus, eli ns. keskikulutus, joka lasketaan kaupunki- ja maantieajoa simuloivista testeistä. Käytännössä kulutus saattaa erota direktiivin mukaisesta kulutuksesta.