Entistä tunnokkaampi ja vakaampi ajettavuus

2017 vuosimallin esittelyn yhteydessä SKYACTIV teknologia ottaa uuden askeleen. Mazda6:n erinomainen ajettavuus viedään entistä lähemäs Mazdan Jinba Ittai tunnetta eli kohti välittömämpää kuljettajan ja auton vuorovaikutusta ainutlaatuisen G-VECTORING CONTROL* teknlogoian ansiosta.

Useat pienet parannukset kuten entistä hiljasempi ohjaamo, mittariston uudistettu graafinen ilme, kromisten yksityiskohtien lisääminen sekä uusi ohjaamon tunnelmavalaistus alleviivaavat Mazda6:n asemaa malliston lippulaivana. Kuljettajan ympäristön parannuksia ovat värillinen Activ Driving Display jonka kulma sekä säädöt tallentuvat nyt sähköistuimien muistipaikkojen mukaisesti. Suomalaisia kuljettajia miellyttää erityisesti uudelleen muotoiltu ohjauspyörä joka on lämmitettävä Premium Plus ja Luxury varustetasoissa.

Turvallisuuden osalta Mazda6:n Advanced Smart City Brake Support kaupunkijarrutusjärjestelmä havainnoi liikennettä entistä pidemmältä ja laajemmalta alueelta sekä havaitsee myös jalankuljijoita uuden kamerajärjestelmän avulla.

Upeasti muotoiltu Mazda6 tarjoaa kokoluokassaan ainutlaatuisen kokonaisuuden jossa ajamisen hauskuus, erinomainen käytännön polttoainetalous sekä Mazdalle tunnusomainen luotettavuus yhdistyvät palkitsevaksi omistajakokemukseksi.

*Maailman ensimmäin G-Vectoring Control järjestelmä
2017 Mazda6 esittelee täysin uuden ja tulevaisuudessa koko mallistoon jalkautuvan ajomukavuutta parantavan G-Vectoring Control (GVC) - järjestelmän ensimmäisenä maailmassa. GVC on SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konseptin ensimmäinen käytännön sovellus, jonka tarkoituksena on parantaa kuljettajan ja auton välistä vuorovaikutusta ja viedä ajettavuutta kohti Jinba-ittai kokemusta. GVC perustuu dynaamiseen painopisteen hallintaan ja se toimii niin hienovaraisesti ja tarkasti, ettei muutosta huomaa muuten kuin entistä luonnollisempana ohjautuvuutena ja matkustusmukavuuden parantumisena.

i-ACTIV AWD - Inteligent All Wheel Drive Uses 27 sensors to make your drive more enjoyable

This inteligent All Wheel Drive system knows what the driver wants to do by monitoring factors such as accelerator position (the driver wants to start moving or accelerate), steering angle (the driver intends to turn) and brake fluid pressure (the driver wants to stop). It understands road surface conditions by watching a wide range of factors: Is it raining or snowing? Is it cold enough to freeze?

In order to help the rear-wheel drive unit respond more quickly, the Torque Control System transfers a very small amount of torque to the rear even in front-wheel drive mode. This is known as “stand-by torque” and it helps the system make a smooth and instantaneous transition to AWD drive mode when the command is received to send torque to the rear wheels. i-ACTIV AWD is available for selected Mazda6 Sport Wagon 2.2 Diesel versions.

Kuvassa oleva malli saattaa erota joiltain osin markkinoillamme saatavissa olevista malleista. Kuvien värit ja jotkin sisustuksen yksityiskohdat saattavat erota myymälöissä olevista autoista. Lisävarustehinnat ovat maahantuojan svh. hintoja ja hinnat voivat vaihdella jälleenmyyjittäin.

Polttoaineen kulutus- ja päästötietojen ilmoittamisesta kuluttajille on säädetty direktiivillä 1999/94/EY, jonka mukaan kuluttajille on ilmoitettava direktiivin 80/1268/ETY + 93/116/EY mukaan mitattu yhdistetyn testisyklin mukainen kulutus, eli ns. keskikulutus, joka lasketaan kaupunki- ja maantieajoa simuloivista testeistä. Käytännössä kulutus saattaa erota direktiivin mukaisesta kulutuksesta.