Suorituskyky vai pieni kulutus?

Molemmat kiitos. Uuden sukupolven moottorien poikkeuksellisten pienten kulutuslukemien ja hyvän suorituskyvyn avaintekijä on 14:1 puristussuhde. Pieni kulutus ei siis enää tarkoita pientä tai tehotonta moottoria. 2.0 SKYACTIV-G ja uusi 192hv 2.5 SKYACTIV-G bensiinimoottori sekä kansainvälisesti kiitosta saanut kaksoisahdettu 2.2 SKYACTIV-D(*) kulkevatkin valtavirtaa vastaan, menestyksestä toiseen.

SKYACTIV-teknologia on kokonaisvaltainen ajattelutapa ja se tekee CX-5:sta ajajan valinnan. SKYACTIV-korin ja alustan mahdollistama hyvä tuntuma ja looginen käytös tekevät tästä katumaasturista mutkateiden ilopillerin.

(*) Euro6 -päästötason saavuttamiseksi useat dieselmoottorit tarvitsevat AdBlueTM -lisäainetta käyttvän SCR-järjestelmän. Mazdan diesel täyttää vaatimukset jo nyt ilman lisäaineita tai järjestelmiä.

Älykäs AWD - nelivetojärjestelmä Suorituskykyä kaikkiin ajo-olosuhteisiin

Mazda on kehittänyt uuden sukupolven AWD -nelivetojärjestelmän joka sopeutuu kaikkiin ajotilanteisiin, eikä ainoastaan paranna maastokelpoisuutta. 27 anturia monitoroi jatkuvasti tietä, olosuhteita ja kuljettajan aikeita. Älykkään ohjausjärjestelmän ansiosta neliveto tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn ilman, että se heikentää polttoainetaloudellisuutta tai vähentää ajonautintoa.

SKYACTIV-korirakenne Kevyempi, vahvempi

Kevyt ja vahva SKYACTIV-kori parantaa ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja mahdollistaa paremman suorituskyvyn sekä pienemmän kulutuksen.

SKYACTIV-kori
Taloudellisempi, hauskempi ja turvallisempi

Mazdan strategiana on ollut keventää korirakennetta mahdollisimman paljon mutta silti tehdä siitä entistä turvallisempi ja jäykempi. Haluamme tehdä taloudellisempia ja turvallisempia autoja, mutta niiden pitää edelleen olla innostavia ajaa. Saavuttaaksemme nämä kaikki tavoitteet,  ensimmäisenä autonvalmistajana otimme käyttöön 1800 MPa ultra-lujan teräksen. Uuden SKYACTIV-korirakenteen ansiosta CX-5 onkin yksi keveimmistä ja turvallisimmista autoista katumaasturiluokassa. Keveyden ansiosta auton käsiteltävyys saa hymyn huulille myös mutkateillä.

Hallittua suorituskykyä Entistä sivistyneempi ja mukavampi

Mazda CX-5 - hallitsee tilanteen kuin tilanteen

“Built from the ground up of almost entirely new components, the CX-5 won us over with an appealing combination of original styling, excellent damping, and a dynamic personality that makes it considerably more involving to drive than crossover contemporaries.” - Car&Driver

CX-5 on katumaasturiluokassa ajajan valinta ja sen ajettavuus saa hymyn huulille mutkateilläkin. Suorituskyvystä nauttiville mallistosta löytyy 192 hv tehoisella 2.5 SKYACTIV-G moottorilla ja huippuvarusteilla viimeistelty Luxury malli.

"Dynamically, the CX-5 is nothing but fun in the twisties," logged Martinez. "Steering feel, weight transfer, low-end torque, shifting -- it did it all well." The more you challenge the CX-5, the more it wants you to challenge it.” - Motor Trend comparison test, Mazda CX-5 was the no.1 pick.

“The Mazda CX-5, is stylish, well-equipped and good to drive - it's one of the best crossovers out there” -AutoExpress.co.uk

"Mazda CX-5:n testimenestys ei ole katteetonta. Japanilaisvalmistaja on onnistunut yhdistämään suorituskyvyn ja hallittavuuden kohtuulliseen polttoainetalouteen, sekä hyvät sisätilat kohtuullisiin ulkomittoihin. CX-5 on edustamassaan katumaasturisarjassa ehdottomasti kokeilun arvoinen vaihtoehto." Uusisuomi

SKYACTIV bensiini- ja dieselmoottorit Toimivat saumattomassa yhteistyössä edistyksellisten SKYACTIV-vaihteistojen kanssa

2.2 SKYACTIV-D dieselmoottori:

  • 150hv/380Nm tai 175hv/420Nm
  • CO2 -päästöt: 119-144 grammaa
  • EU-yh: 4,6 - 5,5l/100km

2.0 SKYACTIV-G bensiinimoottori:

  • 160 tai 165 hv
  • CO2 -päästöt 139-155 grammaa
  • EU-yhd., 6.0 - 6.6 l/100km.

2.5 SKYACTIV-G bensiinimoottori:

  • 192hv
  • CO2 -päästöt 165 grammaa
  • EU-yhd., 7.2 l/100km

Uuden sukupolven moottorien yhteyteen kehitettiin myös innovatiivinen SKYACTIV-Drive automaattivaihteisto joka yhdistää perinteisen automaatin pehmeyden kaksoiskytkinvaihteistojen taloudellisuuteen ja nopeuteen.

Uudenlaisen automaattivaihteiston ansiosta liikkeelleähdöt sekä kaupunkiliikenteessä eteneminen tapahtuu pehmeästi ilman nykimistä mutta liikkeelle lähdön jälkeen vaihteisto lukittuu tarjoten erinomaisen polttoainetalouden.