Puhdasta ajonautintoa

Roadsterin ominaispiirteisiin kuuluu luonnollisesti etu-keskimoottorirakenne, täydellinen 50:50 painojakauma sekä takaveto. Uuden mallin suorituskyky on edellistä parempi keventyneen rakenteen ansiosta.

Täysin uusi neljännen sukupolven MX-5 perustuu Mazdan rajoja rikkovaan SKYACTIV-teknologiaan jota on nyt ensimmäistä kertaa sovellettu etu-keskimoottorisessa ja takavetoisessa konstruktiossa. Uuden rakenteen ansiosta painosta on hävinnyt 100kg ja painopiste on saatu vietyä vielä alemmas. Ajettavuudeltaan uutuus edustaa täydellisesti Jinba Ittai “rider-and-horse-as one” –filosofiaa jossa kuljettajan ja auton välinen vuorovaikutus on saumatonta. Kokonaisuuden viimeistelevät ennakoivan turvallisuuden i-ACTIVSENSE teknologiat sekä huippunykyaikainen MZD Connect BluetoothTM -multimediajärjestelmä.

Kuvassa oleva malli saattaa erota joiltain osin markkinoillamme saatavissa olevista malleista. Kuvien värit ja jotkin sisustuksen yksityiskohdat saattavat erota myymälöissä olevista autoista. Lisävarustehinnat ovat maahantuojan svh. hintoja ja hinnat voivat vaihdella jälleenmyyjittäin.

Polttoaineen kulutus- ja päästötietojen ilmoittamisesta kuluttajille on säädetty direktiivillä 1999/94/EY, jonka mukaan kuluttajille on ilmoitettava direktiivin 80/1268/ETY + 93/116/EY mukaan mitattu yhdistetyn testisyklin mukainen kulutus, eli ns. keskikulutus, joka lasketaan kaupunki- ja maantieajoa simuloivista testeistä. Käytännössä kulutus saattaa erota direktiivin mukaisesta kulutuksesta.