Entistä tunnokkaampi ja vakaampi ajettavuus
Mazda6:n erinomainen ajettavuus viedään entistä lähemäs Mazdan Jinba Ittai tunnetta eli kohti välittömämpää kuljettajan ja auton vuorovaikutusta ainutlaatuisen G-VECTORING CONTROL* teknlogoian ansiosta.
Useat pienet parannukset kuten entistä hiljasempi ohjaamo, mittariston uudistettu graafinen ilme, kromisten yksityiskohtien lisääminen sekä uusi ohjaamon tunnelmavalaistus alleviivaavat Mazda6:n asemaa malliston lippulaivana. Kuljettajan ympäristön parannuksia ovat värillinen Activ Driving Display jonka kulma sekä säädöt tallentuvat nyt sähköistuimien muistipaikkojen mukaisesti. Suomalaisia kuljettajia miellyttää erityisesti uudelleen muotoiltu ohjauspyörä joka on lämmitettävä Premium Plus ja Luxury varustetasoissa.
Turvallisuuden osalta Mazda6:n Advanced Smart City Brake Support kaupunkijarrutusjärjestelmä havainnoi liikennettä entistä pidemmältä ja laajemmalta alueelta sekä havaitsee myös jalankuljijoita uuden kamerajärjestelmän avulla.
Upeasti muotoiltu Mazda6 tarjoaa kokoluokassaan ainutlaatuisen kokonaisuuden jossa ajamisen hauskuus, erinomainen käytännön polttoainetalous sekä Mazdalle tunnusomainen luotettavuus yhdistyvät palkitsevaksi omistajakokemukseksi.
*Maailman ensimmäin G-Vectoring Control järjestelmä
Mazda6 esittelee täysin uuden ja tulevaisuudessa koko mallistoon jalkautuvan ajomukavuutta parantavan G-Vectoring Control (GVC) - järjestelmän ensimmäisenä maailmassa. GVC on SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konseptin ensimmäinen käytännön sovellus, jonka tarkoituksena on parantaa kuljettajan ja auton välistä vuorovaikutusta ja viedä ajettavuutta kohti Jinba-ittai kokemusta. GVC perustuu dynaamiseen painopisteen hallintaan ja se toimii niin hienovaraisesti ja tarkasti, ettei muutosta huomaa muuten kuin entistä luonnollisempana ohjautuvuutena ja matkustusmukavuuden parantumisena.
Kuva ja videogalleria
IHMINEN KEHITYKSEN KESKIPISTEESSÄ

SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS
Mazda tuo esittelee uuden SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS konseptin jonka tavoitteena on parantaa hallittavuutta ja saumatonta ajotuntumaa.
Uuden ajatusmallin tavoitteena on valjastaa eri osa-alueet kuten moottori, vaihteisto ja alusta palvelemaan kuljettajaa entistä nautinnollisemmalla ja ihmiskeskeisellä tavalla. Tämän konseptin ensimmäinen sovellus on G-Vectoring Control (GVC) – järjestelmä joka otetaan käyttöön tulevissa malleissa.

G-VECTORING CONTROL
Kuljettajaa avustavilla järjestelmillä on ollut merkittävä vaikutus autojen ajettavuuteen turvallisuuteen. ABS jarrujen avulla autoa voi hallita jarrutuksessa, edelleen kehitetyt järjestelmät havaitsevat epätasaisen pidon jolloin jarrutus tapahtuu vakaasti suuristakin nopeuksista. Seuraava suuri edistysaskel ovat olleet ajovakaudenhallintajärjestelmät jotka pyrkivät minimoimaan luistot ja vakauttamaan jo alkaneen vaaratilanteen.
G-Vectoring Control auttaa kuljettajaa jo ennen luistoa. GVC tasaa auton suunnan muutosten aiheuttamia heilahduksia. Auton hallinta on entistä tunnokkaampaa ja vakaampaa. Käytännön ajossa järjestelmä parantaa pitoa ja vähentää pienten korjausliikkeiden tarvetta mutkissa, liukkailla sekä kaistanvaihtotilanteissa.
TUNNOKKAAMPI JA VAKAAMPI AJOKOKEMUS

MOOTTORIVALIKOIMA
SKYACTIV-sukupolven moottorit tarjoavat erinomaista käytännön suorituskykyä ja polttoainetaloutta. Suunnittelussa on kiinnitetty huomiota erityisesti hyviin vääntöominaisuuksiin.
2.0 SKYACTIV-G -bensiinimoottori, kaksi tehoversiota:
145hv, EU-yhdistetty kulutus 5,5 l/100 km, CO2- alkaen 129 g/km.
165hv, EU-yhdistetty kulutus 6,0 l/100 km, CO2- alkaen 139 g/km.
2.5 SKYACTIV-G -bensiinimoottori:
192hv EU-yhdistetty kulutus 6,3 l/100 km, CO2- alkaen 148 g/km.
2.2 SKYACTIV-D -kaksoisturbodiesel:
Täyttää Euro 6-päästönormit ilman typpioksidien jälkikäsittelyjärjestelmää.
EU-yhdistetty kulutus alk. 3,9 l/100 km, CO2- alk. 104 g/km.
Saatavilla 150hv/380Nm ja 175hv/420Nm versioina.
SUORITUSKYKYISET SKYACTIV MOOTTORIT

LIIKENNEMERKKIEN TUNNISTUS*
Uutuutena esittelemme liikennemerkkien tunnistuksen (TSR Traffic Sign Recognition) järjestelmän joka tunnistaa nopeusrajoitukset sekä kielletyn ajosuunnan merkit. Tiedot heijastetaan uuteen värilliseen aktiiviseen ajonäyttöön sekä 7" MZD Connect järjestelmän värkosketusnäyttöön.
*Luxury mallit
LIIKENNEMERKKIEN TUNNISTUS

SCBS kaupunkijarrutus joka tunnistaa jalankulkijat
Smart City Brake Support järjestelmä löytyy vakion kaikista Mazdoista poislukien Active mallit ja MX-5 mallit. 2017 Mazda6:n uudistunut järjestelmä havainnoi liikennettä kameran avulla. Järjestelmä toimii entistä laajemmalla alueella ja korkeammissa nopeuksissa.
Ilman kuljettajan reagointia järjestelmä hälyyttää ja jarruttaa automaattisesti estäen mahdollisen onnettomuuden tai lieventäen sitä.
SCBS KAUPUNKIJARRUTUS

COLOR ACTIVE DRIVING DISPLAY
The Active Driving Display is positioned in the driver’s line of sight, allowing you to view important driving information without shifting focus away from the road. Now displaying in high definition multi-colour, information such as vehicle speed, cruise control, turn-by-turn navigation, Traffic Sign Recognition, Smart City Brake Support and more are clearer than ever on the conveniently placed head-up display (Sport Nav only).
COLOR ACTIVE DRIVING DISPLAY
i-ACTIV AWD - Inteligent All Wheel Drive Uses 27 sensors to make your drive more enjoyable

This inteligent All Wheel Drive system knows what the driver wants to do by monitoring factors such as accelerator position (the driver wants to start moving or accelerate), steering angle (the driver intends to turn) and brake fluid pressure (the driver wants to stop). It understands road surface conditions by watching a wide range of factors: Is it raining or snowing? Is it cold enough to freeze?
In order to help the rear-wheel drive unit respond more quickly, the Torque Control System transfers a very small amount of torque to the rear even in front-wheel drive mode. This is known as “stand-by torque” and it helps the system make a smooth and instantaneous transition to AWD drive mode when the command is received to send torque to the rear wheels. i-ACTIV AWD is available for selected Mazda6 Sport Wagon 2.2 Diesel versions.
Kuvassa oleva malli saattaa erota joiltain osin markkinoillamme saatavissa olevista malleista. Kuvien värit ja jotkin sisustuksen yksityiskohdat saattavat erota myymälöissä olevista autoista. Lisävarustehinnat ovat maahantuojan svh. hintoja ja hinnat voivat vaihdella jälleenmyyjittäin.
Polttoaineen kulutus- ja päästötietojen ilmoittamisesta kuluttajille on säädetty direktiivillä 1999/94/EY, jonka mukaan kuluttajille on ilmoitettava direktiivin 80/1268/ETY + 93/116/EY mukaan mitattu yhdistetyn testisyklin mukainen kulutus, eli ns. keskikulutus, joka lasketaan kaupunki- ja maantieajoa simuloivista testeistä. Käytännössä kulutus saattaa erota direktiivin mukaisesta kulutuksesta.