OHJAAMME TULEVAISUUDEN AJAMISTA

MAZDA-INNOVAATIOT

Innovation Icon Top Padding

KULJETTAJAN PUOLESTA

Mazdalla kaikki lähtee ajamisesta – ja siitä, miltä ajaminen tuntuu. Tiedämmehän, että ajaminen on paljon muutakin kuin ajoneuvon ohjaamista. Kyse on kosketuksesta ja tunteesta. Autosi ei pelkästään tule vastata täydellisesti ajoliikkeisiin, vaan jokaisen järjestelmän tulee olla intuitiivinen. Sen tulee heijastaa harmoniaa ja ajamisen varmuutta samalla, kun lumoava ajokokemus kohottaa kuljettajansa arjen yläpuolelle. Tästä Mazdassa on kyse.

Whymazda Innovation Skyactiv

MAZDA SKYACTIV® -TEKNOLOGIA

Kun järjestelmän komponentit on suunniteltu toimimaan yhdessä, järjestelmä toimii huipputeholla. Mazda SKYACTIV®-TEKNOLOGIA perustuu tälle yksinkertaiselle idealle. Tehokkuus ei kuitenkaan ole sen ainoa hyöty. Sen tuloksena on myös ylivertainen ajettavuus.

KOUKUTTAVA, VASTEELLINEN VOIMANSIIRTO
2018 Cx5 At
SKYACTIV®-VOIMALINJAN 6-PORTAINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO
SKYACTIV®-voimalinjan 6-portainen automaattivaihteisto vaihtaa sulavasti ja nopeasti ja takaa tasaisen kiihtyvyyden. Sen kehittynyt ohjausyksikkö varmistaa järjestelmän tarkkuuden, herkkyyden ja tehokkuuden.
Image And Text Grid 16
SKYACTIV® -MT 6-PORTAINEN MANUAALIVAIHTEISTO
SKYACTIV®-MT 6-portainen manuaalivaihteisto on rakennettu kuljettajille, jotka rakastavat manuaalivaihteiston tuntua. Tämän nopean ja lyhytsiirtoisen manuaalivaihteiston innoittajana on ollut legendaarinen Mazda MX-5.
VAHVEMMAT, KEVYEMMÄT KORI JA ALUSTA
2018 Mazda3 See Through Skyactiv X Hb Rhd At 1 1

AJONEUVON SKYACTIV-ARKKITEHTUURI

Auton korista ja alustasta koostuva Skyactiv®-alusta on Mazdan ajokokemuksen keskiössä. Alusta saavuttaa kaksi näennäisen ristiriitaista tavoitetta samanaikaisesti: se on ketterä alhaisilla nopeuksilla ja vakaa suurilla nopeuksilla. Kehikkorakenteen kriittiset osat on valmistettu äärimmäisen vetolujasta teräksestä, jotta rakenteesta on saatu keveämpi mutta samalla jäykempi ja lujempi.

PUHTAAMPIA, POLTTOAINETALOUDELLISEMPIA MOOTTOREITA
2018 Mazda Skyactiv Gupg2 5L Front 1 1
SKYACTIV-G-BENSIINIMOOTTORI
Tavanomaiset polttomoottorit hyödyntävät vain noin 30 % polttoaineen potentiaalisesta energiasta. Niinpä Mazda rakensi älykkään moottorin. Polttomoottorin rajoja koettelevien SKYACTIV®-G 2,0 L ja 2,5L -bensiinimoottorien polttoainetehokkuus on huomattavasti korkeampi. Niiden puristussuhde on korkeampi kuin tavanomaisessa moottorissa. Yksinkertaistetusti ilmaistuna SKYACTIV®-moottorit voivat puristaa polttoaine-ilma-seoksen sylinterin sisällä äärimmäisille rajoille. Tämän avulla moottori voi vääntää enemmän energiaa irti jokaisesta polttoainepisarasta.
Skyactiv X Min
SKYACTIV-X – UUDEN SUKUPOLVEN BENSIINIMOOTTORI
SKYACTIV-X on uraauurtava, pelkästään Mazdan ajoneuvoissa käytettävä moottori, jossa yhdistyvät kipinäsytytteisen bensiinimoottorin edut – laajenevuus korkeilla kierroslukemilla ja puhtaammat päästöt – ja puristussytytteisen dieselmoottorin edut – ylivertainen alkuvaste ja polttoainetaloudellisuus. Uusi moottorimalli tarjoaa parhaat palat molemmista tekniikoista. SKYACTIV-perheen kolmannelle moottorille on annettu nimeksi ”X”, jolla korostetaan teknologian kaksoisroolia.
SUUNNITELTU SINUA VARTEN

Auton ja sen kuljettajan välisen yhteyden vaaliminen on tehtävä, joka ylittää ajodynamiikan rajat. Tämän päivän hyperverkottuneessa maailmassa myös autoista on tullut viestintävälineitä. Mazda näkee tässä tilaisuuden parantaa ajokokemustasi. MAZDA CONNECT™ on seuraavan sukupolven käyttöliittymä, joka avulla sinulla on pääsy tarvitsemiisi tietoihin ja haluamiisi viihdesisältöihin.

Full Section Image Text 23
New Mazda Connect

MAZDA CONNECT

Auton ja sen kuljettajan välisen yhteyden vaaliminen on tehtävä, joka ylittää ajodynamiikan rajat. Tämän päivän hyperverkottuneessa maailmassa myös autoista on tullut viestintävälineitä. Mazda näkee tässä tilaisuuden parantaa ajokokemustasi. MAZDA CONNECT™ on seuraavan sukupolven käyttöliittymä, joka avulla sinulla on pääsy tarvitsemiisi tietoihin ja haluamiisi viihdesisältöihin.

HEVONEN JA RATSASTAJA - JINBA ITTAI

Kehittäessään G-Vectoring Control -järjestelmällä varustettua SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS -teknologiaa, suunnittelijamme pyrkivät hevosen ja ratsastajan välistä saumatonta yhteistyötä kuvaavaan, muinaiseen japanilaiseen Jinba Ittain käsitteeseen. Samalla tavalla tämän tekniikan tavoitteena on luoda täydellinen harmonia auton ja sen kuljettajan välille. Kun ohjaat autoa, jatkuviin ylikorjaaviin ohjausliikkeisiin ei siten ole tarvetta. Auto ymmärtää tarkoituksesi hevosen lailla. Tämä johtaa dynaamisempaan ajoon, vasteelliseen ohjautumiseen ja – mikä tärkeintä – se lisää ajamisen nautintoa.

Jinba Ittai
LISÄTIETOJA MAZDASTA
Image And Text Grid 39
MUOTOILU
Auton jokaisen yksityiskohdan tulisi olla muovattu kuljettajan ympärille.
Image And Text Grid 40
TURVALLISUUS
Tutustu kattavaan turvallisuustekniikan lähestymistapaamme.