Poikkeuksellisiin kokemuksiin yltävät autot tarvitsevat voimanlähteikseen poikkeuksellisia moottoreita – yhtä sielukkaita kuin itse autokin. Skyactiv-teknologiamme ydinajatus onkin: ei irrallisia elementtejä. Voit keskittyä ajonautinnon, äärimmäisen suorituskyvyn ja tehokkuuden täydelliseen symbioosiin. Jokainen osa-alue haastetaan ja määritellään tarvittaessa uudelleen, kun kyse on suuremmasta kokonaisuudesta.
Tätä kutsumme Skyactiv-teknologiaksi.
X kuvastaa e‑SKYACTIV X -moottoreissamme bensiini- ja dieselmoottoreiden risteyskohtaa. Uuden sukupolven vallankumouksellisessa e‑SKYACTIV X -bensiinimoottorissa yhdistyvät bensiinimoottorin kierrosherkkyyden ja dieselmoottorin polttoainetaloudellisuuden, vääntöön ja nopeaan, välittömään vasteeseen.
Mazda M Hybrid -teknologia tarjoaa sulavamman ajokokemuksen ja parantaa polttoainetaloudellisuutta hyödyntämällä hidastuksissa talteen otetun energian uudelleen, käyttämällä sitä esimerkiksi auton sähköisissä järjestelmissä.
2.5 e-SKYACTIV G (140 hv) -bensiinimoottorit on varustettu Mazdan M-Hybrid-järjestelmällä ja sylinterien lepuutustoiminnolla. 2,5 litran moottori on korvannut aiemmat 2.0 e-Skyactiv G (122 hv:n ja 150 hv:n) versiot. e-SKYACTIV G -moottorit ovat tehokkaampia kuin koskaan, samalla niissä on alhaisemmat päästöt ja enemmän käytettävissä olevaa vääntöä. 2.5 e-Skyactiv G tarjoaa myös enemmän ajonautintoa ja mukavuutta, ja se on osa Mazdan monipuolista lähestymistapaa, jolla vastaamme markkinoiden tarpeisiin ja saavutamme päästövaatimukset.
e-SKYACTIV D -dieselmoottoreissa on äärimmäisen alhainen puristussuhde ja ne kuuluvat markkinoiden tehokkaimpiin – erityisesti todellisissa ajo-olosuhteissa mitattuna. Uusin teknologia ei ainoastaan vähennä päästöjä, vaan parantaa myös moottorin vasteellisuutta ja melukäyttäytymistä.
Ainutlaatuisessa e‑SKYACTIV R‑EV -moottorissa yhdistyvät sarjahybridien parhaat puolet ja sulava, täysin sähköinen ajo, josta voi nauttia niin arjessa kuin pidemmilläkin matkoilla. Täysin sähköisen järjestelmä sisältää lisävirtalähteen - kompaktin kiertomäntämoottorin - joka toimii generaattorina ja pidentää toimintamatkaa, taaten huolettoman matkanteon ilman toimintamatkan aiheuttamaa ahdistusta ja lataushuolia.
Tutkimme ihmisten liikkumista ja reagointia ajon aikana kehittyneillä tekniikoilla ja menetelmillä. Insinöörimme ja muotoilijamme suunnittelevat yhdessä ohjaamot ja sisätilat ihmiskeskeistä lähestymistapaa käyttäen. Kun ajaminen tuntuu luonnolliselta ja vaivattomalta, syntyy täydellinen harmonia auton ja kuljettajan välille.