Hatch Mobile Hero

X = VOIMA, JOKA EROTTAA MUISTA

Skyactiv-X on moottori, joka muuttaa kaiken. Uraauurtavat suunnittelijamme onnistuivat siinä, missä muut ovat epäonnistuneet. Skyactiv-X polttaa bensiiniä tehokkaammin Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) -sytytysjärjestelmän ansiosta. Se tuottaa enemmän tehoa vähemmillä päästöillä ja pienemmällä polttoaineenkulutuksella kuin tavallinen bensiinimoottori. Tuloksena on ajonautinto ilman kompromisseja.

TEHO: 180 HV

POLTTOAINETEHOKKUUS : YHD. 5,4 L / 100 KM

PÄÄSTÖT : 122 G/KM* CO2

 

MITÄ SKYACTIV-X TARKOITTAA?

NÄIN SE TOIMII

Skyactiv-X-moottorissa käytetään Mazdan ainutlaatuista sytytystekniikkaa, jonka nimi on Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI).

 

2018 Mazda SKYACTIV X2.0L Front (1) (1)

SPCCI

SPCCI-järjestelmässä yhdistyvät dieselin polttoainetaloudellisuus sekä bensiinimoottorin tehokkuus ja ajettavuus. Moottori vaihtaa saumattomasti tavanomaisen kipinäsytytyksen ja puristussytytystilan välillä. Puristussytytyksessä laiha polttoaine-ilma-seos puristetaan tavalla, joka sytyttää sen tehokkaammin. Se tarjoaa molempien vaihtoehtojen parhaat puolet.

2018 Mazda SKYACTIV X2.0L Front (1) (1)

DIESEL- JA BENSIINIMOOTTORIEN PARHAAT PUOLET YHDESSÄ PAKETISSA

Skyactiv-X on korkeaa kierroslukualuetta hyödyntävä tehokas bensiinimoottori, mutta se siemailee polttoainetta kitsaasti kuin diesel. Sen kaasunvaste on herkkä, se on tehokas ja parempi ympäristön kannalta.

 

MITÄ SKYACTIV-X TARKOITTAA :

  • ERINOMAINEN POLTTOAINETEHOKKUUS
  • HYVÄ VÄÄNTÖ
  • NOPEA KAASUNVASTE
  • KORKEA TEHO
  • MATALAT PÄÄSTÖT
Mallit mihin SKYACTIV-X -moottori on saatavilla

Arvot on laskettu täysin uudelle Mazda3 Sedan 2,0 Skyactiv-X Vision MT -ajoneuvolle. Viitearvot ovat uuden WLTP-testimenetelmän mukaisia yhdistettyjä arvoja.