TÄYSIN UUSI MAZDA6E PALKITTIIN VIIDEN TÄHDEN EURO NCAP -LUOKITUKSELLA

  • Huippupisteet aikuisen matkustajan ja lapsimatkustajan suojassa
  • Ylivoimainen autonomisen hätäjarrutusjärjestelmän (AEB) suorituskyky pyöräilijöiden ja moottoripyöräilijöiden suojaamisessa
  • Matkustajien valvontajärjestelmä sai myönteisen tunnustuksen

Täysin uusi Mazda6e on saavuttanut Euro NCAP:n tuoreissa testeissä täyden viiden tähden luokituksen. Aikuisen matkustajan ja lapsimatkustajan suojan kategorioissa Mazdan uusin täyssähköinen malli saavutti erinomaisen 93%:n tuloksen. Mazda6e sai 74%:n tuloksen myös suojattomien tienkäyttäjien, kuten jalankulkijoiden, pyöräilijöiden ja muun kevyen liikenteen suojaamisessa sekä 77%:n tuloksen turvallisuusjärjestelmistään.

Mazda6e:n 93 %:n tulos aikuismatkustajan suojassa sisälsi maksimipisteet sivutörmäystestissä ja hyvän tai riittävän suojan kaikille kriittisille kehon alueille ankarammassa sivupylvästestissä. Kuljettajan ja matkustajan välinen turvatyyny, joka on suunniteltu lieventämään matkustajien välisiä vammoja sivutörmäyksissä, tarjosi hyvän suojan kuljettajalle ja etumatkustajalle. Etu- ja takaistuimien pääntuet osoittivat hyvää suojaa niskan retkahdusvammoja vastaan peräänajon sattuessa.

Lapsimatkustajan suojan kategoriassa Mazdan uusi viisiovinen hatchback sai myös 93 %:n kokonaistuloksen ja saavutti maksimipisteet törmäystesteissä sekä etu- että sivutörmäyksessä, kuusi- ja kymmenvuotiaiden lasten perusteella. Lastenistuinten oikea asennus – CRS-asennustarkastus – sai myös täydet pisteet, ja Mazda6e:n matkustajien valvontajärjestelmä, joka varoittaa kuljettajaa jättämästä lapsia autoon ilman valvontaa, sai myönteisen tunnustuksen.

Suojattomien tienkäyttäjien kategoriassa Mazda6e tarjosi enimmäkseen hyvän tai riittävän suojan jalankulkijoille. Autonominen hätäjarrutusjärjestelmä (AEB) ja kaistavahtijärjestelmät saavuttivat maksimipisteet moottoripyöräilijöiden suojaamisessa. Auto menestyi hyvin myös pyöräilijöiden suojaamisessa AEB-järjestelmän ja kaikkien sivuovien ovenavausvaroitusten ansiosta, mikä johti 74 %:n kokonaisarvosanaan tässä kategoriassa.

Mazda6e:n kattava valikoima vakiovarusteisia edistyksellisiä kuljettajaa avustavia järjestelmiä (ADAS) auttoi sitä varmistamaan vankan 77 %:n Safety Assist -tuloksen. AEB-järjestelmä reagoi hyvin muihin ajoneuvoihin. Kuljettajan tilan valvonta tunnisti väsymyksen ja tarkkaamattomuuden, kaistavahtijärjestelmä korjasi ajoneuvon kulkua hellävaraisesti ja nopeusavustinjärjestelmä tunnisti paikalliset nopeusrajoitukset. 

Mazda6e:n ajoturvallisuuteen vaikuttavat myös sen matala painopiste, ihanteellinen 47:53 prosentin painonjakauma ja erinomaiset ajo-ominaisuudet. Auton kuljettajakeskeinen ohjaamon muotoilu ja edistyksellinen käyttöliittymä (HMI) auttavat kuljettajaa pysymään keskittyneenä. Täysin uusi Mazda6e yhdistää japanilaisen filosofian, harkitun muotoilun ja edistyksellisen teknologian tarjotakseen hienostuneen, mukavan ja turvallisen sähköisen ajokokemuksen.

Tilaa Mazdan uutiskirje

Tilaa Mazda uutiskirje ja pysyt ajan tasalla tuoreista uutisista.